.: تــــورّق :.

جلسه ی 126/ پنج شنبه، 6 فروردین 94

يكشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۱۰ ب.ظ

***


|عادل مرادی|

نردبان آسمان: نگاهی به سیره ی نبوی و اصول عملی زنده گی رسول مهربانی/ لیلا غلامزاده ی نطنزی



این کتاب نگاهی به سیره نبوی و اصول عملی زندگی پیامبر اکرم دارد و  شامل بخش‌های «مقدمه و چهار فصل: سیری در خویشتن، سیری در عالم، سیری در انفس و سیری در عالم تدبیر» است. در پی اقدام به چاپ کاریکاتور موهن منسوب به پیامبر اسلام، نسخه الکترونیکی این کتاب برای شناخت هرچه بیشتر رسول اکرم به اشتراک گذاشته شده است.

نویسنده سعی کرده است با استفاده از احادیث و روایات معصومین به شرح تعدادی از مسایل اخلاقی که مسلمانان روزانه با آنها روبرو می شوند بپردازد و نظرات و سنت های ایشان را دراین مسائل تبیین کند؛ این کتاب در واقع نوعی راهنما برای امور اجتماعی زندگی انسان است که منشا آن سرگذشت پیامبر اکرم می باشد و اصول زندگی ایشان را بیان می‌کند.


نشر معارف

چاپ اول-93

120 صفحه

5.000 تومان


***


|عادل مرادی|

هنر رزم/ سان تزو/ ترجمه ی حمیدرضا رفیعی، سمیرا انواری


کتاب هنر رزم را یک فیلسوف چینی بیش از دو هزار سال پیش تدوین کرد، هنری که هنوز هم یکی از معتبرترین و موثرترین کتاب حوزه استراتژی شناخته می‌شود و بسیاری از مدیران و سیاستمداران آسیا و برنامه‌ریزان و رهبران نظامی در دو هزار سال اخیر آن را بررسی کرده انداین اثر مفاهیم مختلف مدیریت استراتژیک را منتقل می‌کند این کتاب به خواننده خود می‌آموزد تا از چه ابزاری استفاده کند تا قدرتمندتر و در مسایل مختلف پیروز شود.

افرادی که این کتاب را مطالعه می‌کنند، می‌توانند با ابزارهای مختلف یک خود، خانواده، دولت یا حتی کشور خودشان را در عین قدرتمندی اداره کنندنویسنده کتاب یک فرمانده نظامی بوده مطالب کتاب به گونه‌ای دسته‌بندی شده است که افراد را از شکست دور کرده و به سمت پیروزی و موفقیت رهنمون می‌سازدبامطالعه این کتاب به قدرتی می‌رسیم که بتوانیم ریشه درگیری‌ها را تشخیص و مسیر موفقیت را پیش روی خود قرار دهیم.

جنگ نامتقارن و هنر جنگ سان تزو

خواندن آثار کلاسیک برای روشن کردن مسائل استراتژیک امروزه بسیار آموزنده است. هنر جنگ، اثر سان تزو بسیار جامع است و به ابعاد مختلفی اشاره میکند که در آن جنگ نامتقارن را میتوان و باید به کدام روش به راه انداخت. خواندن کتاب سان تزو از جار و جنجال حاکم بر جنگ نامتقارن میکاهد، در حالی که اهمیت آن را پایه ریزی و ماهیت واقعی آن را تثبیت می کندبدیهی است که کتاب هنر جنگ برای فهم معنی جنگ نامتقارن آموزنده است. از نظر سان تزو، ایجاد عدم تقارن کلید پیروزی است. «هنر جنگ»را میتوان به عنوان مظهر و تجسم جنگ نامتقارن یا حد اقل نمونه ی بسیار خوبی از آن تلقی نمود.

اولین نکته ای که سون تزو روشن میکند این است که نامتقارنها را میتوان در ابعاد و حوزه های مختلفی یافت و خلق نمود. سان تزو موارد اعمال فشار مختلف و بلقوه ای را نشان میدهد که با آن میتوان در سطح تاکتیکی، سیاسی و استراتیک در حوزه ی فیزیکی، مکانی، روحی و شناختی به وضعیت و شرایط نامتقارن دست یافت.

از نظر سان تزو، جنگ یک رقابت چند سطحی و چند بعدی است که عملیات نظامی و جنگ واقعی یک بخش مهم از آن است ولی تنها بخش آن نیست. سان تزو برای حکومت داری و ابعاد مختلفی که جنگ در آن رخ میدهد چشمان تیزبینی دارد. ابعاد سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی و روحی حذف نمی شوند. در واقع او در خصوص توجه روی یک بعد خاص نظامی هشدار میدهد. در نتیجه او به تعهدات، زیرساختهای ملی، رهبری سیاسی، اقتصادی و نظامی می پردازد. به انسجام پیوندها، انسجام یگانی، اعتماد بین رهبران نظامی و نیروهایشان و روحیه ی نیروها می پردازد.

کلیه ی موارد فوق را میتوان از طریق اقدامات فیزیکی، تهدید، اطلاعات گمراه کننده، کمبود اطلاعات و روشهایی تحت تاثیر قرار داد، روشهای نظامی وغیر نظامی. برتری از نظر تعداد، سازمانی، موقعیتی و گذرا را میتوان به وجود آورد و از آنها استفاده نمود. از نو آوری شگفت انگیز و ترکیب متغیر سلاحها و روشهای حمایت میشود، همه ی آنها نه ذاتا نظامی هستند و نه در رزم دخالت دارند. (ازمنابع اینترنتی برای توضیح مطالب استفاده شده است)


نشر مثلث

چاپ اول-88

144 صفحه

4500 تومان


***


|ع.ا.ب|

ق: گمانه هایی درباره ی قیصر امین پور/ سجاد پورخسروانی


سلام

یک نفس خواندن بعضی کتاب ها همیشه خاطره نابی خواهند ماند و شما را وادار می کنند که بارها  آن ها را ورق بزنید و بخوانید...

کتاب اثری است از نویسنده ای جوان و آینده دار به نام آقای سجاد پورخسروانی.

در میان کتاب های مینی مالی که هر روز عرضه می شوندو از یک نوع روش تکراری پیروی می کنند،پورخسروانی با قلم و نگارش خاص خودش و با بهره گیری از تمامی منابع موجودبه خوبی توانسته  سبکی تازه از مینی مال را در این کتابزبانی ساده و روان ارائه بدهد.

70 مینی مال این کتاب با صفحه آرایی و رنگ مناسب کاغذش ثابت می کند که درکنار معرفی کردن شهدا و علما و...به عنوان الگو، هنوز هستند افرادی که بتوان به عنوان الگو  و شاخص معرفی کرد.افرادی که تا کنون ناشناخته مانده اند و کسی به آن ها نپرداخته است یکی مثل مرحوم دکتر قیصر امین پور....

کتاب با طراحی ساده و عالی جلدش به خوبی پاره هایی از زندگی ،رنج، صبر،زحمت،تلاش و تفکر کسی را می گوید که سادگی،گمنامی ،احترام به شاعران جوان و... از مهم ترین ویژگی های زندگی او بوده است.

_ق _ روایت متفاوتی است از زندگی قیصر.شاعر گمنام شعر های نابی که بعضی اوقات با خودمان زمزمه کرده ایم بدون آنکه بدانیم چه کسی آن را سروده است؟

تازه هاو ناشنیده های این کتاب جای خالی قیصر را بیشتر نشان خواهد داد.

...خواندن این کتاب را حتما به شما پیشنهاد می کنم...


نشر خیزش نو

چاپ اول-93

117 صفحه(رقعی)

6.000 تومان


***


|حسن شیخی|

از ایشان نیستی، می گو از ایشان/ کریم محمود حقیقی


استاد کریم محمود حقیقی، از شاگردانِ مورد توجه آیت الله نجابت است که از زمان جوانی پای در طریق سلوک گذاشت و در این راه جلساتی برای جوانان در شیراز، تألیفاتی در زمینه ی اخلاق و سیروسلوک داشت. تألیفات عرفانی وی به شمار سی می رسد که برخی از آنها مورد توجه و تفقد آیت الله نجابت بوده است. 

کتابِ "از ایشان نیستی، می گو از ایشان" مجموعه ی حکایت های عرفانی معروف از علما و بزرگان اخلاق و سیروسلوک است که می تواند روشنایی راه سالک جوان باشد. روانی قلم نوشتاری و ارجاع داستانها به اسناد و کتب معتبر و مورد وثوق از ویژگی های این کتاب است. 


نشر ارمغان طوبی

چاپ اول- 92

280 صفحه(رقعی)

7.900 تومان  

***


  • پایگاه تورق

یادداشت ها  (۰)

هیچ یادداشتی هنوز ثیت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی